Wednesday, September 10, 2014

Sacred Geometry: Tree of Life








Bangsa Maya percaya bahawa di bumi terdapat syurga yang indah dan ajaib,yang disembunyikan oleh gunung yang misteri. Mereka menyebut tempat ini sebagai Tamoanchan. Syurga, bumi, dan dunia ghaib (Xibalba) dihubungkan oleh apa yang dipanggil sebagai 'Dunia Pohon'.

 Dalam dunia Judeo-Kristian,Pohon Kehidupan melambangkan hidup yang bebas dari kejahatan dan dosa sebelum Adam & Hawa jatuh ke bumi.

Di dalam Islam,terdapat satu pohon yang sangat besar,dipanggil Sidratul Muntaha yang terletak di Langit ke-7,di mana jumlah daunnya ialah sebanyak makhluk yang Tuhan ciptakan.Di sana juga terdapat Pohon Khuldi,yang terdapat di dalam syurga.

Persoalan Pohon Kehidupan muncul dalam banyak budaya dan agama di dunia.Bagaimana ini terjadi?Bagaimana pengetahuan tentang pohon ini menyebar luas di kalangan manusia?Apakah sebenarnya Pohon Kehidupan ini?






















The Tree of Life













the tree in the Garden of Eden bearing fruit which gave eternal life
 (Genesis 3:22–24)



Apakah sebenarnya Pohon Kehidupan?Mengapa banyak budaya yang memiliki cerita tentang Pohon Kehidupan?Jika benar,apakah ia memang berbentuk pohon yang biasa kita lihat?

-Konsep Kabbalah tentang Pohon Kehidupan

-Bayang Pohon Kehidupan dan kuda yang berlari 500 tahun perjalanan

 -Buah Khuldi pada Pohon Kehidupan -Rahsia Sidratul Muntaha

-Gerbang Matriks melalui Pohon Kehidupan


Semua ini dalam MistisFiles!!

AKSES KE PENGETAHUAN RAHSIA:

=========================
=========================

4 comments:

  1. SANGG BIIDAA DAARIIII BERRR BUUAAIIII
    DII POOHONNN NYAAAA ..........

    ReplyDelete
  2. Dlm film Avatar pn ada pokok besar...

    ReplyDelete
  3. PerNAH KAH TERDENGAR kisah redup kaum berdua mengenai seorang budak putih ( jahat - dari bawah 7 dunia mangkuk ),seorang hitam ( baik - tapi salah cakap auto hijack lenting ke bawah mcm kapal JAck sparrow yg turn dekat singapore )....kerana diberikan hidayah kepada seseorang menjelaskan kisah budak budak hitam serta seorang tukang ketuk merangkap budak belakang bersama cintanya yg bernama Nisa' a.k.a CAK CUK CAK...mohon jika pernah terdengar tolong jelaskan sbb sy sejarah setakat SPM jer...

    ReplyDelete
  4. Allah mberitahh adam hawa ttg pohon tsebut dgn nama "syajarah",
    Iblis yg mnamakan pohon tsebut sbg "khuldi". Harap maklum

    ReplyDelete