Monday, March 2, 2015

The Matrix Interstellar

matrix_code_round

Amaran: Kami tidak menghalalkan artikel-artikel kami diplagiat TANPA MEMBERIKAN LINK KEPADA ARTIKEL ASAL/LAMAN ASAL.Semua peniruan yang bersumber dari artikel kami sama ada diubahsuai selepas itu adalah TIDAK DIIZINKAN.Amaran dan individu yang selalu memplagiat artikel kami telah didedahkan sebelum ini.Lihat SINI: Plagiat.Jika anda melihat artikel kami diplagiat sesuka hati tanpa memberikan KREDIT ke atas kami,sila laporkan di sini: MistisFiles.
Harap maklum.

Pernahkah anda terfikir,bahawa masa atau waktu yang anda miliki kini,adakah sama dengan 'seseorang' yang berada 5 juta tahun cahaya dari planet yang anda berdiam?

Adakah masa atau waktu yang ada merasainya kini sama dengan 'seseorang' yang berada di bibir lohong hitam yang sedang berada pada tahap klimaks daya gravitinya?

Adakah masa atau waktu yang anda tahu kini,sama dengan 'seseorang' yang berada di tengah-tengah pusat bumi?

Pernah tak anda terfikir,jika suatu ketika... semua sel-sel dan zarah-zarah tidak berubah,atau pegun...adakah masa dan waktu itu benar-benar wujud ketika itu?

Dalam artikel khas dalam siri The Maxtrix ini,kami akan cuba menerangkan kepada anda apakah sebenarnya masa dan waktu itu,bagaimana ia bergerak dan bagaimana ia 'menghantui' hidup anda selama ini.







The Matrix Interstellar


interstellar-30-780x327

Aim for the moon. If you miss, you may hit a star.
-W. Clement Stone


Alam Semesta ini sememangnya  luas.Keluasan alam semesta ini digambarkan seperti sebuah cincin di atas padang pasir yang luas.Ruang di dalam cincin itu diibaratkan alam semesta yang kita lihat sejauh mata memandang,sebagaimana jika kita mendongak ke langit dan melihat jauh ke arah bintang-bintang dan warna hitam ketika di waktu malam.

Apabila kita berdiri di tengah-tengah padang yang luas di waktu malam yang cerah,cuba dongak ke langit.Kita akan nampak beribu-ribu bintang bertaburan di atas langit.Kita tidak tahu berapa jauh bintang-bintang itu dari tempat kita berdiri tetapi kita tahu ia memang jauh.Oleh kerana bumi ini berbentuk bulat secara kasarnya,maka orang yang berada di bahagian bertentangan juga akan melihat perkara yang sama;iaitu langit yang seolah-olah tidak punya sempadan di hujung sana.




earth002



Jadi,katakan kita terbang ke angkasa dan berada di tengah-tengah alam semesta,kita akan lihat pemandangan yang sama di semua arah-keadaan gelap dengan taburan bintang-bintang di langit...di atas,di bawah,di kiri dan kanan.Berapa jauh setiap ruang di sekeliling kita?INI ADALAH PERSOALAN YANG AMAT SUKAR DIJAWAB.

Bintang yang paling dekat,iaitu Proxima Centauri sekalipun memiliki jarak 4.24 tahun cahaya.Berapa jauh bintang Proxima Centauri?

Artikel seterusnya dihttp://mistisfiles.historiansecret.com/

Skop perbincangan:

==========================

-Imej purba di langit
-Manusia hidup di kelilingi 'ancient timeframe'
-Masa yang berubah-rubah mengikut 'sesuatu'
-Garis masa atau 'timeline' yang melompat-lompat dari satu garis ke satu garis
-Adik yang berusia 20 tahun lebih tua dari si abang
-Ruang masa yang berbeza di antara Matriks
-Sehari yang sama dengan 1000 tahun
-Tingkatan masa antara galaksi
-Masa yang disedut dalam Lubang Hitam.
-Cahaya,si pengirim Matriks paling lembab.
-Medium lebih pantas dari cahaya.
-Medium berbeza dari langit ke langit.
-Matriks yang melengkung-lengkung

==============================

INI ADALAH PENGETAHUAN RAHSIA ANTARA PALING PURBA!
TRIK ATAU MUSLIHAT ALAM SEMESTA YANG JARANG DIKETAHUI!
HANYA DI MISTISFILES!


6 comments:

  1. Salam. Saya nk mintak cik penulis nnt cecepat balas email sy tau.. Dah 3,4 hari sy email resit bank daftar langgan mistisfiles.. Sehari 4,5 kali check mailbox ni.. Huhuhu... Sory cik.. Just tak sabarr je nii... Apapapun tqq...

    ReplyDelete
  2. Ok..sila emel sekali,atau reply balik bawah tajuk yg sama.Nanti emel anda akan naik di inbox admin kami iaitu Srikandi.

    Mungkin beliau terlepas pandang.

    -M.O

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok. Sy dah email sekali lg dah... Tq

      Delete
  3. Saya pun..srikandi belum approve utk access MF bulan feb lepas.

    ReplyDelete
  4. Saya pun..srikandi belum approve utk access MF bulan feb lepas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sila buat seperti di atas,emelkan semula untuk 'up' emel anda ke atas inbox supaya Srikandi memberikan perhatian

      Delete