Wednesday, August 5, 2015

Dark Vatican VI: Conclave of The Babylonian Magus

darkvat6


Kita telah membincangkan,bagaimana pengaruh pagan dari tradisi sistem dewa-dewi Rom,Greek dan Jerman/Skandinavia telah mempengaruhi perayaan-perayaan serta tradisi tertentu dalam dunia Katolik.

Namun di sana,di dalam tradisi kepaderian dan kebaktian gereja,tersembunyi rahsia paling penting dan ini adalah antara faktor-faktor yang memungkinkan Dua Kunci Sulit Terbesar dunia Kristian mesti disembunyikan dari pengetahuan umum.

Beribu-ribu tahun lamanya,sebelum pagan Eropah bangkit pada tahun-tahun kegemilangannya,dan sebelum para pengarang Veda menuliskan cerita tentang dewa-dewi Hindu mereka,para maharaja dan kesatria Babilon berperang untuk mempertahankan empayar mereka dan meluaskan jajahan.Sesetengah raja adalah begitu menggerunkan akibat kezaliman dan kegagahan mereka,sesetengahnya menganut fahaman sihir.








“Conclave Of The Babylonian Magus”







babylonian maguscover

“…On her forehead: Mystery Babylon the Great, the Mother of Prostitutes and of the Abomination of the Earth..”




Babilon adalah ibukota kepada empayar-empayar teragung dalam sejarah Sumeria,malah sejarah dunia.Trend,tradisi dan pop-culture kota ini telah menjadi ikutan dan mempengaruhi sosi-budaya di tempat-tempat sezamannya.Ia seperti trend global,memandangkan puncak ketamadunan sebahagiannya disaksikan di sekitar Sumeria.

Agama misteri Babilon,’misteri’ bermaksud tidak diketahui sistemnya,adalah satu penjajahan budaya yang penting ke dalam hegemoninya.Bukti paling mengesankan ialah,budaya Vedic yang memiliki kaitan dengan apa yang berlaku di sekitar Babilon,sejak Empayar Parsi menaklukinya dan menyerap kerajaan Media (Madyan).

Dari sini,agama misteri Babilon  menjalar dan menyerap ke dalam budaya Eropah.Kemudian,ketika era permulaan Kristian,ia diaduk ke dalam ‘perjanjian’ pihak Maharaja Constatine untuk menerima Kristian ke dalam empayarnya.Inilah sejarah,di mana menjelaskan,bagaimana unsur-unsur keagamaan Babilon boleh menyerap ke dalam Dunia Katolik.



=========================================

CARA UNTUK AKSES>>  http://goo.gl/1QBIQK  


=========================================


No comments:

Post a Comment